lördag 18 februari 2012

Ismete i bittert väder.

Ett kort morgonpass på Mullsjön.
Hade ute tre spön vid 07:15 och första fället kom redan efter 15min!
Yes tänkte jag när jag närmade mig mitt spö och gjorde mothugg, där satt den.
En pigg 3 kilos som kämpade väl.

En bra början som sagt men det skulle visa sig tre timmar senar att det nog var en ren lyckträff.
De är fortfarande inte riktigt i hugget här.

Tyckte fisket var segt förra vintern med ett snitt på ca 3 fiskar per pass men detta år slår alla rekord med blyga 1 fisk per pass än så länge.

Om ett par veckor blir det nog till att besöka lite heta lekplatser i ett av de lokala vattnen, vet åtminstone ett par närbelägna platser som brukar ge grov fisk.

4 kommentarer:

solskensmetaren sa...

Tjena.
Vi kanske kan koka ihop ett fiskepass någon dag och tvinga med Kent?

Hälsningar
Magnus
http://solskensmetaren.blogspot.se/

Adam sa...

Det tycker jag verkligen!

solskensmetaren sa...

Något bra Brax ställe i närheten?
Botten/Matchmete spelar ingen roll!
Tyvärr jobbar jag helgerna april ut, men fram tills dess är veckorna lediga förutom familjebestyren.

Adam sa...

Har pm:at dig på fb