torsdag 17 november 2011

Svenska Fiskeserien...

Jag och far min har anmält oss till tävlingen helt utan ambition att varken vinna eller plocka rasande många poäng. Farsan vet jag inte riktigt vad han har för mål med tävlandet, han åkte mest med på ett bananskal. Själv så deltar jag först och främst för att jag tror stenhårt på iden! En tävling vars hela upplägg går ut på att folk skall söka sig till nya vatten och upptäcka nya guldkorn är verkligen lockande. Själv har jag vatten för både Gädda, Sutare, Ruda och Braxen som jag verkligen tror kan leverera stor fisk. Självklart hittar man inget i kaliber med de Skånska storvattnen för Braxen här. Men fan vet om man inte skulle kunna svinga upp en på bra över 3500g iaf? Gädda vet jag att mina två närmaste vatten levererar, kanske man kan lura upp en präktig maddam från isen? Ja möjligheterna till en massa poäng för min del ser jag som extremt liten MEN möjligheterna till många fina och spännande dagar vid outforskade vatten ser jag som mycket stora! Så åter till ambitionen med att ställa upp i tävlingen. Som sagt, först och främst för att idén och upplägget tilltalar mig. I andra hand för att det kommer få mig själv att utforska nya vatten och ge mig glädje i utövandet av fisket. Och i tredje hand för att åtminstone lyckas ta några poäng i en klass.

Så ta chansen du också att delta i nått som ha potential att förändra specimenfisket i grunden!
http://www.fisketavlingar.se/

Inga kommentarer: