söndag 20 november 2011

Jerk...

Hoppas läsare har överseende med lite spinnfiske i bloggen ;)

Jag laddade min 5500 CS Pro Rocket med ny lina i går och klämde fast den på jerkspöt.
Tänkte i morse att jag tar en fyra fem provkast med den nya linan när jag åker och handlar frukost.
Sagt och gjort. Rullar ner med bilen till mullsjön och knatar ut och börjar. Rullen kastar ju som en dröm som vanligt trots ett något för lätt bete ihop med spöt för dagen. Betet är nått jag impullsköpte i sommras, ett Savage Gear tror jag i en ganska läcker Abborre modell som är lättjerkad och har ett fint "häng". Redan på tredje kastet känner jag ett tungt hugg, mothugget blev stumt och lyckan var total i 1 minut. Ett ruskande i ytan senare så stod jag där med slak lina och dåligt humör. Det var en Gädda av ganska bra storlek, 6 kilo åtmínstonde så ilskan var total efter att den gick lös. Men men, man blir alltid taggad av att det hugger så jag tänkte att jag gör några kast till. Då hände det, den nya lina svek mig och gick av under ett kast. Tack för det Savage Gear Adrenalin HD 0,29mm, den linan kommer aldrig på min spole igen trots det lockande priset!

Inga kommentarer: