söndag 13 november 2011

Blogg ska det ju tydligen vara nuförtiden...

Tanken var och är att jag mest skall använda denna blogg som min virtuella fiskedagbok.
Detta för att papper inte är min starka sida...

Jag kommer publicera bilder på fångster och fiskeplatser.
Riggar och annat jag sitter och knåpar ihop. Mycket kommer för den mer rutinerade metaren se hopplöst fel ut men det bjuder jag på, alla är vi barn i början osv.

Mete har helt klart aldrig varit min huvud gren. Men i somras kände jag att trollandet med båt och bankandet med jerkspöt kändes allt för tråkigt och gav mig mindre och mindre. Så jag var helt enkelt tvungen att hitta något nytt. Ögat föll på mete efter arter som Gädda, Braxen, Sutare och så klart Karp.
Jag var fast direkt och kan med stor sannolikhet säga att mete är fiskemetoden för mig.

Så här har ni den, min blogg. Skratta er blåa i ansiktet av bilder på små Braxnar och Sutare. Och skaka på huvudena åt hopplöst hopplösa riggar. Enjoy.

Inga kommentarer: